Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Odmítl 12 nabídek producentů, aby mohl udělat vysněnou hru bez kompromisů

Nezávislý vývojář vyměnil finanční jistotu za absolutní tvůrčí svobodu. Jeho krok byl sice riskantní, nicméně se mu nejspíše vyplatí. Hororová plošinovka Darq už je téměř hotová a vypadá skvěle.

Polský skladatel Wlad Marhulets už ve svých dvaatřiceti letech dokázal udělat poměrně zajímavou kariéru. Jeho hudbu hrají orchestry napříč celým světem (Český národní symfonický orchestr nevyjímaje), složil však i soundtracky k řadě hollywoodských filmů, mimo jiné i k adaptaci videohry Hitman: Agent 47.

Darq vypadá jako Limbo kombinované s estetikou filmů Tima Burtona.

A aby toho tento talentovaný mladý člověk náhodou neměl málo, pustil se před třemi roky i do nelehkého vývoje počítačových her. „Stáhnul jsem si engine Unity a naučil se trochu programovat a vytvářet 3D modely,“ řekl Wlad magazínu IGN, jako by to nebylo obtížnější než uvařit vajce na tvrdo. Už po pár týdnech měl hotový první prototyp, který vyvěsil na dnes už neexistující službu Steam Greenlight, a okamžitě zaznamenal veliký úspěch.

Pod poněkud zvláštním názvem Darq se totiž skrývá vizuálně strhující hororová plošinovka o chlapci, který se snaží probudit z vlastní noční můry. Představte si kombinaci Limba s Little Nightmares zpracovanou ve stylu Tima Burtona a máte poměrně přesné ponětí, jak asi hra vypadá. 

Každopádně Darq se rychle dostal mezi desítku nejvíce „lajkovaných“ her v Greenlightu, což nemohlo uniknout pozornosti velkých i menších vydavatelství. Celkem prý Wlad dostal 12 nabídek.

Jenže to, co by pro většinu ostatních nezávislých vývojářů byl splněný sen, Wlad odmítl. Ani peníze, ani odbornou pomoc od vydavetelství nevyměnil za tvůrčí svobodu a než aby musel dělat ústupky, raději dál pokračoval v nejistotě s tím, že celý projekt možná ani nikdy nedokončí.

V žádném případě prý nešlo o cíleně pankáčský přístup ve stylu „f*ck the system,“ ale o ryze pragmatické rozhodnutí. Jednání s producenty prý věnoval půl roku, ale k žádné dohodě, která by vyhovovala oběma stranám, bohužel nedošlo. Snažili se ho přesvědčit, že v dnešní době se bez jejich pomoci neobejde, a proto za své služby žádali až příliš. 

V jádru ani tak nešlo o procento z vydělaných peněz (i když jeden z nich prý chtěl dokonce 80 %), ale spíše o fakt, že chtěli vlastnit práva na značku Darq a svými zajisté dobře míněnými radami vývoj ovlivňovat, což bylo pro Wlada nemyslitelné.

Nyní se hra blíží svému dokončení a již letos si ji budeme moci zahrát. Protože Wlad nemá žádného producenta, moc dobře si uvědomuje nutnost propagace, a proto svůj příběh zveřejnil na sociální síti Reddit, kde se mu dostalo velké pozornosti. Možná snad až příliš velké. Opravdu je tolik lidí, kteří fandí malému nezávislému vývojáři bez předchozích zkušeností, nebo tu máme jen skvěle provedenou virální reklamu? To nejlépe posoudíme, až si hru budeme moci sami vyzkoušet.

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

80 %

RECENZE: Endless Ocean Luminous je chytlavá podmořská meditace

V Endless Ocean Luminous se stanete potápěčem, na jehož bedrech leží záchrana jednoho velmi...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Jsou nebezpeční či přešlechtění. Evropa zakazuje chov oblíbených psích plemen

Premium Máte doma jezevčíka? Francouzského buldočka? A co třeba pitbulla, rotvajlera nebo nějakého velkého ovčáckého psa? Tak...